Τρίτη, 28 Απριλίου 2009

ΧΑΛΑΡΩΣΕ ΤΩΡΑ!

πηγή:menshealth.gr

Διώξε νεύρα, μούδιασμα και πόνο μέσα σε λίγες μόνο στιγμές με εύκολα «σκονάκια» για τις λειτουργίες του οργανισμού σου. Το ακόμα καλύτερο; Δεν απαιτείται συγκεκριμένη ειδικότητα ή εξοπλισμός.

1. Πολέμησε τη φωτιά χωρίς νερό  
Ανησυχείς ότι το βαρύ φαΐ θα σε ενοχλήσει μες στη νύχτα; «Κοιμήσου στην αριστερή πλευρά σου» προτείνει ο γαστρεντερολόγος Anthony Starpoli. Ερευνες έχουν δείξει ότι ασθενείς που κοιμούνται από αυτήν την πλευρά έχουν σημαντικά μειωμένες πιθανότητες να υποφέρουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (παλινδρόμηση των όξινων υγρών του στομαχιού προς τον οισοφάγο). Ο οισοφάγος και το στομάχι συνδέονται υπό γωνία. Οταν κοιμάσαι από τα δεξιά, το στομάχι είναι ψηλότερα από τον οισοφάγο επιτρέποντας στις τροφές και τα οξέα του στομάχου να παλινδρομούν.

2. Σταμάτα τον κόσμο να γυρίζει
Τα πολλά ποτά σε κάνουν να ζαλίζεσαι; Ξεκούρασε το χέρι σου σε κάτι σταθερό. Το τμήμα του αυτιού σου που είναι υπεύθυνο για την ισορροπία, η κορυφή ή θόλος του κοχλία του ωτός, επιπλέει σε ένα υγρό της ίδιας πυκνότητας με το αίμα. «Καθώς το αλκοόλ διαλύει το υγρό στο θόλο, αυτός γίνεται λιγότερο πυκνός και ανεβαίνει» εξηγεί ο ωτορινολαρυγγολόγος Scott Schaffer. Αυτό μπερδεύει τον εγκέφαλό σου. Η απτή αίσθηση από ένα στερεό αντικείμενο (τοίχος, μπαρ, πορτιέρης) δίνει στον εγκέφαλό σου δεύτερη γνώμη κι έτσι νιώθεις πιο ισορροπημένος.

3. Θεράπευσε τον πονόδοντο χωρίς να ανοίξεις το στόμα σου  
Απλώς τρίψε πάγο στο πίσω μέρος του χεριού σου, στην ενωμένη με μεμβράνη περιοχή, όπου ο αντίχειρας και ο δείκτης σου σχηματίζουν ένα V. Καναδική έρευνα έδειξε ότι αυτή η τεχνική μειώνει τον πονόδοντο μέχρι και 50% σε σχέση με το να μη βάλεις καθόλου πάγο. Τα μονοπάτια των νεύρων ενεργοποιούν μία περιοχή στον εγκέφαλο, που μπλοκάρει τα σήματα του πόνου από το πρόσωπο κι από τα χέρια.

4. Διώξε τις σουβλιές από τα πλευρά σου  
Οταν πηγαίνεις για τρέξιμο, προσπάθησε να εκπνέεις όταν το αριστερό πόδι σου βρίσκεται στο έδαφος. Οι περισσότεροι άνθρωποι εκπνέουν όταν το δεξί πόδι τους βρίσκεται στο έδαφος, αλλά αυτό ασκεί πίεση στο συκώτι σου (που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά σου), η οποία με την σειρά της μεταφέρεται στο διάφραγμα και δημιουργεί επώδυνη σουβλιά, σύμφωνα με το The Doctors Book of Home Remedies for Men.

5. Σταμάτα το αίμα με ένα μόνο δάχτυλο  
Πιέζοντας τη μύτη σου και γέρνοντας προς τα πίσω είναι ένας πολύ καλός τρόπος να σταματήσεις τη ρινορραγία - αν δεν σε πειράζει να πνίγεσαι στο ίδιο σου το αίμα. Δοκίμασε πιο πολιτισμένη προσέγγιση: βάλε λίγο βαμβάκι στα πάνω ούλα σου, ακριβώς πίσω από τις μικρές κοιλότητες κάτω από τα ρουθούνια σου, και πίεσε με δύναμη. «Οι περισσότερες αιμορραγίες προέρχονται από το μπροστινό μέρος του διαφράγματος, του χόνδρου που χωρίζει τη μύτη δηλαδή» λέει ο ειδικός ωτορινολαρυγγολόγος Peter Desmarais του νοσοκομείου Entabeni, στο Durban της Νοτίου Αφρικής. «Πιέζοντας σε αυτό το σημείο, θα σταματήσεις την αιμορραγία».

6. Θυμήσου τα πάντα
Αν πρέπει να βγάλεις λόγο την επόμενη μέρα, διάβασέ τον πριν πέσεις για ύπνο. Από τη στιγμή που η μνήμη παγιώνεται στο μεγαλύτερο μέρος της κατά τη διάρκεια του ύπνου, οτιδήποτε διαβάζεις πριν πέσεις για ύπνο είναι πιο πιθανό να κωδικοποιηθεί ως μακροπρόθεσμη μνήμη.

7. Ξύπνα τους πεθαμένους 
Αν πλακώσεις το χέρι σου με το σώμα σου καθώς κοιμάσαι, κούνα το κεφάλι σου από τη μία άκρη στην άλλη. «Θα διώξει ανώδυνα κάθε καρφίτσα και πινέζα που νιώθεις να σου τρυπάει το χέρι σε λιγότερο από ένα λεπτό» λέει η φυσιοθεραπεύτρια Lisa DeStefano. Ενα μουδιασμένο χέρι είναι συχνά το αποτέλεσμα συμπίεσης στο σύμπλεγμα των νεύρων στο λαιμό σου και χαλαρώνοντας τους μυς του λαιμού σου βοηθάς αυτήν την ένταση να εκλυθεί. Τα πιεσμένα νεύρα χαμηλότερα στο σώμα σου καταλήγουν στα πόδια, γι' αυτό προσπάθησε να σηκωθείς όρθιος και να περπατήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: