Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

Σκέψη (44) - ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

photo:flickr
...κάθε φορά που τα πράγματα στριμώχνονται ή χαλαρώνουν γύρω μου, κάθε φορά που αναρωτιέμαι αν έχω χάσει ή κερδίσει κάτι, κάθε φορά που αναρωτιέμαι αν βρίσκομαι ακόμα μέσα στους στόχους μου και αν πλησιάζω προς αυτούς κάνω μια εσωτερική ανασκόπηση και ρωτάω την εσωτερική μου φωνή, στο ένστικτο μου που βρίσκομαι, αν έχω φτάσει και αν πρόκειται να φτάσω.
Έτσι και τώρα έρχομαι να ρωτήσω την εσωτερική μου φωνή και μου λέει πως είμαι αυτό που σκεφτόμουν, αυτό που προσπάθησα όσο προσπάθησα στο παρελθόν και πως αυτό συνεχίζεται ως και σήμερα και πως σιγά σιγά όσο προχωράω στο αύριο γίνομαι αυτό που σκέφτομαι και προσπαθώ σήμερα, μαζί βέβαια με όλα τα παρελκόμενα που δεν είναι μόνο απλές σκέψεις αλλά ακατανόητο υποσυνείδητο που είναι δύσκολο να κατανοηθεί στην εφηβεία.
Έχω να πω πως έχω φτύσει αίμα για να φτάσω ως εδώ που είμαι, δεν μου έχει δοθεί τίποτα έτοιμο, για όλα έχω παλέψει σκληρά, ίσως να μην χρειαζόταν να αισθάνομαι ότι πάλεψα σκληρά και ίσως πάλεψα σκληρά ένα δύσκολο εαυτό.
Πριν καιρό είχα κάνει πάλι μια ανασκόπηση και έβαλα τα πράγματα στη σωστή τους σειρά διότι κατάλαβα πως τους είχα δώσει μια τροχιά "όχι σίγουρη, ανέμπειρη και κατά βούληση" πράγμα που μου κόστισε πολλά.
"Σε ζήτησα απεγνωσμένα, σχεδόν σίγουρα δεν μπορούσα να περιμένω, ήθελα να σε ξέρω ποια είσαι, ποια είναι η μούσα μου. Από τη βιασύνη μου δεν υπολόγισα πως θα μπορούσαν να έρθουν τα πράγματα γεμάτα εμπόδια. Ο σοφός λαός λέει πως κάθε εμπόδιο είναι για καλό και αυτό προσπαθώ να ανακαλύψω και να καταλάβω, τουλάχιστον εγώ έχω σίγουρα να μάθω περισσότερα για την υπομονή, απλά δεν γίνονται όλα γρήγορα και όπως τα σκέφτομαι ή ακόμα όπως προσωπικά τα έχω καταφέρει ο ίδιος, υπάρχεις και συ και πρέπει και εσύ να αντιμετωπίσεις καταστάσεις που έχεις ίσως αδυναμία ή να τις αντιμετωπίσουμε μαζί. Θέλω να ξέρεις πως γνωρίζω πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι όμως είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσεις και να αντιμετωπίσουμε μαζί, είναι από τα δύσκολα στη ζωή, κάποιες φορές έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις και δεν είναι όλα βολικά, αλίμονο σε όποιους πίστεψαν κάτι τέτοιο, ο καθένας μας πρέπει να είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή για παν ενδεχόμενο, όλα μπορούν να συμβούν. Για να έχουμε όμως όμως κάτι δυνατό και διαχρονικό, κάτι που αξίζει, κάτι που μας γεμίζει και μας δίνει το νόημα και την αξία, την επικοινωνία και με λίγα λόγια την βαθιά και ουσιώδη αγάπη, το ψυχικό και ερωτικό ταίριασμα."
Ακόμα προσπαθώ να ανακαλύψω και να κατανοήσω τον τρόπο που έχει συμβεί, ξέρω πως έγινε μόνο του και χωρίς καμία επιδίωξη, χωρίς καμία πρόθεση, όμως όπως είναι τα πράγματα γύρω μας μας κρατάει προσγειωμένους και σοβαρούς, φιλτράρουμε κάθε σκέψη, κάθε κίνηση, κάθε λέξη, κάθε αίσθημα μέσα από το αυστηρότερο φίλτρο και αυτό που βγαίνει από την άλλη είναι πεντακάθαρο, αγνό, αληθινό και τόσο δυνατό. Αυτό που με μαγεύει είναι πως υπάρχει στον ίδιο βαθμό και από τις δύο πλευρές και ο ένας κρατάει τον άλλον, ο ένας στηρίζει τον άλλον, αγκαλιασμένοι και αγαπημένοι σε ένα ταξίδι που λέγεται ζωή και θέλει μαζί τους ανθρώπους και μαζί μπορούν να είναι μόνο ταιριαστοί, οποιοσδήποτε άλλος συνδυασμός δεν ευδοκιμεί και οι δυο μας δεν υπάρχει περίπτωση να μην θέλουμε να ευδοκιμήσουμε.
Η ανασκόπηση λοιπόν θα συνεχίσει να γίνεται είτε για μένα προσωπικά, είτε για σένα είτε για οποιονδήποτε άλλον ανά διαστήματα στη ζωή του. Η ζωή δεν είναι ένα βολικό ρολό που ξετυλίγει, πρέπει να κουνήσουμε και τα ποδαράκια μας όπως λέει πάλι η λαϊκή παροιμία και να μπούμε σε τροχιά αλλιώς απλά θα μας συμβούν τα αντίθετα. Τα πράγματα είναι ένας συνδυασμός, μια μείξη από μαθήματα που έχουμε να μάθουμε και οι δύο, εγώ την υπομονή και εσύ την επιλογή, την απελευθέρωση και τον μη συμβιβασμό σε πράγματα που απλά δεν χωράνε συμβιβασμοί, επίσης είναι κι άλλα μικρότερα που έχουμε μαζί να κάνουμε και να μάθουμε.
Ας μην προσωποποιώ περισσότερο την ανασκόπηση, είναι μια διαδικασία που μας βοηθάει να κάνουμε μια μικρή στάση, να δούμε αν ακολουθούμε τους στόχους που βάλαμε και αν εκτροχιαστήκαμε κατά την διάρκεια της πορείας γιατί και αυτό μπορεί να συμβεί και αν συμβεί απλά ξαναμπαίνουμε σε τροχιά. Ακόμα είναι μια διαδικασία για να σταματήσουμε λίγο τον "πνευματικό" μας χρόνο και να δούμε πως κάποια πράγματα που παραβλέψαμε στο παρελθόν θεωρώντας τα τότε σωστά βγαίνουν τώρα λάθος και αν συνεχιστεί ίδια διαδικασία κάθε φορά που δεν καταλαβαίνουμε κάτι και του δίνουμε αυθέραιτη δική μας εξήγηση θα έχουμε τα ίδια αποτελέσματα μόνο με την πάροδο του χρόνου οι συνέπειες θα χειροτερεύουν γιατί ο χρόνος κυλά υπέρ μας, αλλά με τη σωστή και ασυγχώρητη μέθοδο, να γινόμαστε σοφότεροι και όχι οτιδήποτε άλλο. Πρέπει να δεχόμαστε τη σοφία των μαθημάτων και εμπειριών όσο και δύσκολες είναι και θα προχωρήσουμε σωστά, σε κάθε άλλη περίπτωση θα έχουμε διαλέξει λάθος, αυτά τα συμπεράσματα έχουν προέλθει με τον ίδιο τρόπο, πάθημα, μάθημα και εμπειρία. Μερικά λάθη απλά δεν συγχωριούνται, έπεσες μέσα στη φωτιά, κάηκες.

Σε λατρεύω ψυχή μου...

Με πολύ αγάπη,
Πολύπλοκα Απλός
Share/Save/Bookmark

Δεν υπάρχουν σχόλια: