Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Σκέψη (50) - ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΑ ΝΟΗΜΑΤΑ

photo:flickr
...είναι το νόημα που δεν βλέπω, που δεν καταλαβαίνω, που δεν βλέπω καν πως υπάρχει και ούτε καν υποψιάζομαι και αν κάποιοι έμπιστοι μου το πουν και το παρουσιάσουν έτοιμο μπροστά μου είναι αδύνατον να τους πιστέψω, αδύνατον να το χωνέψω γιατί είναι ο πιο δυνατός αντίπαλος μου, αυτό που πρέπει να κατακτήσω χωρίς να ξέρω πως και με τι τρόπο και ο μόνος τρόπος για να το καταφέρω είναι απλά να ξεκινήσω.
Είναι το ίδιο μου το μυαλό, τα στερεότυπα μου, όλα αυτά που ο ίδιος έχω κατασκευάσει κυρίως εμπόδια για να τα ξεπεράσω ευθύς αμέσως!
Και όταν υποτίθεται σκεφτώ λογικά το θεωρώ συνήθως "άδικο" να ξεβολέψω τον εαυτό μου από τις "ανέσεις" που έχω κατακτήσει, στην πράξη δηλαδή τίποτα, όλα είναι καθαρή θεωρία ανάμεικτη βέβαια με αλήθειες αλλά κυρίως είναι "πλάνες", το μυαλό με λίγα λόγια σκέφτεται ότι θέλει.
Το μυαλό μου έχει όμως κατοχυρώσει τα εμπόδια για να τα ξεπεράσω ο ίδιος! Αυτό αρχικά και αν ακούγεται ως τάση μαζοχισμού ενός φυσιολογικού ανθρώπου, όχι μόνο δεν είναι αλλά είναι τόσο φυσικό και αληθινό που φαντάζει σχεδόν απίστευτο. Τα όρια? Δέκατα του δευτερολέπτου που από βαρεμάρα δεν αντιλαμβάνομαι την ταχύτητα και μπορεί να φτάσω στο τεμπέλικο σημείο να θεωρήσω πως δεν υπάρχει, έτσι απλά για να ικανοποιήσω την νοητική τεμπελιά μου.
Όταν θέλω να μάθω, που είναι μια φυσική τάση εξέλιξης, το μυαλό μου μπαίνει αυτόματα σε αυτήν την διαδικασία και δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος ακριβώς για να πετύχω τον σκοπό μου, να μάθω. Ίσως το πρώτο απ'όλα που έχω να μάθω είναι πως υπάρχει ιεραρχία! Και κυρίως τα νοήματα κλειδώνονται όταν π.χ. θεωρήσω πως δεν υπάρχει ιεραρχία, τότε κλειδώνουν μια σειρά νοήματα που αφορούν την ιεραρχία και το μυαλό συμπεριφέρεται σαν να μην υπάρχει. Έτσι έρχομαι σε σύγκρουση με τον κόσμο που φυσικά λειτουργεί σωστά και με ιεραρχία, τα αποτελέσματα φυσικά δεν είναι θετικά για μένα αλλά επιστρέφει σε μένα η αρνητικότητα που έχω επιλέξει και δημιουργήσει, να αρνηθώ δηλαδή πως υπάρχει ιεραρχία. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα υπάρχει και η συνήθης παγίδα της υπεροψίας και της εκμετάλλευσης γιατί νομίζουμε πως ιεραρχία σημαίνει ρατσιστική ανωτερότητα ή κατωτερότητα κάτι που φυσικά συμπεριλαμβάνεται σε μια σειρά από πλάνες, ένα λάθος δηλαδή γίνεται μάνα και γεννά και πολλαπλασιάζεται. Και τότε δυσκολεύουν τα πράγματα και στενεύουν τα περιθώρια, άγχος και πανικός εμφανίζεται και ο πολλαπλασιασμός συνεχίζεται και διογκώνεται και όλα αυτά από κλειδωμένα νοήματα, ένα διαφορετικό από τα άλλα είδος "προβληματικής νόησης" που προέρχεται από λάθος ιδέες που ακολουθούνται από το μυαλό.
Αυτή η αλυσίδα έχει αρχή και τέλος και καταρχήν υπόσταση, χρειάζεται υπομονή, επιμονή, κατανόηση, σεβασμό και συνεχή προσπάθεια, χρειάζεται πάνω απ'όλα συνειδητοποίηση διότι αντίθετα θεωρούμε πως δεν υπάρχει καν.
Με λίγα λόγια το κλειδωμένο νόημα μπορεί και να είναι άνετα έλλειψη γενικότερης γνώσης αλλά κυρίως αυτογνωσίας και βέβαια το ένα διαδέχεται το άλλο, ένας φιλομαθής σε οποιοδήποτε κλάδο θα διερευνήσει και τον εαυτό του, έτσι έρχονται και ξεκλειδώνονται ένα ένα όλα τα νοήματα και διευρύνεται η γαλήνη του μυαλού, η ηρεμία του γιατί γνώση είναι ηρεμία και με αυτό ο δικός σας Πολύπλοκα Απλός θέλει να κλείσει σήμερα.

Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΗΡΕΜΙΑ...
Share/Save/Bookmark

Δεν υπάρχουν σχόλια: