Σάββατο 2 Μαΐου 2009

Σκέψη (45) - Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΟΥ

photo:flickr
...δεν είναι μια παραγγελία ζωής, είναι η βαθιά προσωπική επιθυμία που υπάρχει μέσα μου και θέλει να βγει έξω, χωρίς να αναρωτηθώ τίποτα, γαλουχισμένη μέσα από δάκρυα χαράς και αγάπης, περιτριγυρισμένη από απογοήτευση και πόνο, ταπείνωση και δίψα για ζωή, στην ρίζα του εγώ και της αλλαγής μου, του υπαρξιακού ορισμού και σκοπού μου, εκεί ακριβώς έμαθα πως βρίσκεται ο στόχος μου, ο στόχος ζωής μου και τότε τον έβαλα οριστικά και αμετάκλητα όσο δύσκολος αρχικά και αν ήταν, στην ουσία δηλαδή δεν έβαλα ποτέ στόχο αλλά προϋπήρχε πάντα μέσα μου, απλά έπρεπε να "ανακαλυφθεί", να συμβαδίσει το υποσυνείδητο με το συνειδητό.
Άλλο οι στόχοι "πολιτισμού", είναι ένα μέρος και αυτοί του μεγαλύτερου ιεραρχικά στόχου, του στόχου ζωής μου.
Ίσως ο στόχος μου είναι απλός, να βρεθώ εκεί που είναι η μοίρα μου να ζήσω και να βρεθώ, που θέλει όμως προσπάθεια για να φτάσω γιατί δεν είναι ψέμα πως εύκολα μπορείς να βρεθείς εκτός των ορίων σου. Και τα δύο πρέπει να τα κατέχουμε, να τα νιώθουμε βαθιά και την θεωρία και την πράξη, πρώτα να κατανοούμε την θεωρία και μετά να περνάμε στην πράξη.
Ο βαθύτερος στόχος μου δεν έχει να κάνει με υλικά αγαθά αλλά καθαρά με την αγάπη και όλα βασίζονται γύρω από αυτό, αγάπη, πολύ βαθιά αγάπη, μέχρι δακρύων. Όταν κλαίω, εκεί βρίσκω τις απαντήσεις μέσα στην ψυχή μου, εκεί μπορώ να νιώσω που θέλω να πάω και αν είμαι στο δρόμο.
Μια σοφή λαϊκή παροιμία λέει "δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι" και αυτό σημαίνει πως τα όμοια συνυπάρχουν και προφανώς έλκονται κατά την λογική. Άρα το πρώτο που έχω να σκεφτώ είναι τι μου αρέσει και τι αγαπάω περισσότερο για να το προσελκύω ώσπου να φτάσω και να το αποκτήσω.
Σημάδια για το που πάω και αν έχω βγει εκτός στόχου (ο στόχος μου αλλά και του καθενός υπάρχει βαθιά μέσα του) υπάρχουν γύρω μου αν δεν καταφέρνω να το δω μέσα μου και το πρώτο μυστικό απ'όλα είναι να αγαπάς τον εαυτό σου και οι αλυσίδα των προβλημάτων που έχει δημιουργηθεί λύνεται όταν σκεφτείς και προσπαθήσεις να αντικρίσεις την αλήθεια και για ποιο λόγο κυρίως υποσυνείδητα δεν αγάπησες τον εαυτό σου (γιατί έριξες ευθύνες στον εαυτό σου που δεν σου αναλογούσαν, αυτό είναι μια ψυχική διαδικασία που συχνά ακολουθούμε. Στην αρχή φαίνεται "συμφέρουσα" διαδικασία και ρίχνουμε τα λάθη στον εαυτό μας κατά βάθος όμως είναι έλλειψη υπομονής, θα το αναλύσω σε άλλη σκέψη). Αυτό είναι και δύσκολο να κατανοηθεί αλλά φυσικά όχι ακατόρθωτο, το μυστικό είναι η γνώση. Το είπα και παραπάνω, χρειάζεται η αρμονική συνύπαρξη υποσυνείδητου και συνειδητού, η κατανόηση των υπαρξιακών αυτών εννοιών και το πως εναρμονίζονται μεταξύ τους γιατί αυτά ακριβώς υπάρχουν μέσα μας και δημιουργούν αντιδράσεις και προβλήματα που ορισμένες φορές φαίνονται άλυτα και ακατόρθωτα επειδή δεν καταφέρνουμε να απελευθερώσουμε το μυαλό μας από κάθε στερεότυπο και "έτοιμη λύση" που μας βολεύει και μας δίνει επιφανειακή λύση. Άρα ο στόχος ο βαθύτερος μοιράζεται σε μικρότερα κομματάκια και απαιτούνται κάποιες μικρότερες και πιο επιφανειακές λύσεις για να φτάσω στον καθαρό και αγνό στόχο μου και αυτό ακριβώς είναι ο τίτλος του blog μου, ένα γνωσιακό ταξίδι, ένα πολύπλοκο και δύσκολο ταξίδι που καταλήγει σε ένα απλό, λιτό και αγνό συμπέρασμα, την αρμονία της απλότητας που έχει προέλθει από ένα πολύπλοκο και δύσκολο ταξίδι, την προσπάθεια.
Έτσι και ο βαθύς και καθαρός στόχος μου ξεκαθάρισε μετά από προσπάθεια πολύπλοκη και δύσκολη για να καταφέρω πλέον να τον ακολουθώ πιστά και καθαρά. Μια μαντινάδα του μεγάλου μερακλή Γιάννη Αεράκη (Πολογιάννη) περικλείει όλο το νόημα της πολύπλοκης απλότητας: Ένα σεφέρι κάνει ο αετός ένα σεφέρι η βιόλα,
                     και ένα κάνει ο άνθρωπος κι ύστερα σμίγουν όλα.

Ξεκινάμε και γεννιόμαστε, μοιραζόμαστε και μοιράζουμε, συνυπάρχουμε δεχόμαστε και μεταδίδουμε, προσπαθούμε κερδίζουμε και χάνουμε και όλα καταλήγουν σε ένα, όλα γίνονται ένα, όλα ξαναγίνονται ένα, άρα αυτός είναι και ο στόχος μου, απλά δηλαδή να ακολουθήσω αυτό το υπέροχο ταξίδι που δεν είναι τίποτα άλλο από το απλό ΕΝΑ (σύνολο) και ζώντας και τις δύο έννοιες που το αποτελούν, την απόλυτη μονάδα που αποτελείται από την απόλυτη πολύπλοκη και πολλαπλάσια πολυπληθυσμία, την μονάδα που αποτελείται και διαιρείτε σε απεριόριστα πολλά μικρότερα κομμάτια, όλες οι έννοιες ξεκινάνε από μία, διαλύονται σε πάρα πολλές, είναι ακριβώς το ίδιο όμως, είναι όλα ένα.
Άρα και ο στόχος μου είναι απλά να αφήνομαι και να μην αγχώνω, να μην στριμώχνω τα πράγματα, να ζω όλη αυτή τη σοφία στο βάθος της και όλη αυτή η σοφία κρύβεται μέσα μου, όλη αυτή η σοφία κρύβεται μέσα σου.

Με πολύ αγάπη,
Πολύπλοκα Απλός
Share/Save/Bookmark

Δεν υπάρχουν σχόλια: