Τρίτη 28 Απριλίου 2009

5 ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ

πηγή:menshealth.gr

Ο Αμερικανός κωμικός Richard Lewis τα ξεπέρασε με τον δύσκολο τρόπο. Μετά από τέσσερις δεκαετίες αχρείαστου στρες, αψυχολόγητων ξεσπασμάτων και με τη βοήθεια πολλών ψυχολόγων κατάλαβε ότι τελικά τα προβλήματα που τον βασάνιζαν ήταν πολύ πιο απλά απ' όσο πίστευε.

Τα λάθος βήματα
Ακόμα κι αν τα οικονομικά προβλήματα σε πνίγουν και η σχέση σου δεν πάει καλά, πρέπει να βρίσκεις χρόνο μες στην ημέρα και να εστιάζεις στα θετικά πράγματα που σου συμβαίνουν. Ακόμα κι εγώ, ένας τρελάρας, κατάφερα να παραμερίσω ό,τι κακό μου συνέβαινε και να δω με άλλη προοπτική τα καλά της ζωής μου. Είναι αρκετό για μια ισορροπημένη ζωή να έχεις τη σχέση σου, την υγεία σου και ίσως αρκετά λεφτά για να πληρώνεις τους λογαριασμούς σου.  Εστω ότι περπατάς στο πάρκο με τα καινούργια πανάκριβα παπούτσια σου και ξαφνικά πατάς κουτσουλιές. Μην τα παίξεις. Πάρε βαθιά ανάσα και σκέψου ότι ευτυχώς δεν είσαι η κουτσουλιά που πάτησες. Στη χειρότερη, πέταξε τα παπούτσια και αγόρασε άλλα πιο φτηνά, δεν χάθηκε ο κόσμος. Σημαντικό όμως είναι από εδώ και πέρα να προσέχεις όταν περπατάς.

Τα γηρατειά
Σίγουρα δεν είναι το πιο ευχάριστο πράγμα να γερνάς. Οταν φτάσεις στα 65, νιώθεις ότι τελείωσες. Είναι όμως αναπόφευκτο, μην πας να το ξεγελάσεις. Το κόλπο -να νικήσεις το χρόνο με αισθητικές επεμβάσεις από γιατρούς που έχουν αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο του Φρανκεστάιν- είναι μάλλον τραγικό. Ενας θεός ξέρει πόσο άσχημα μπορεί να νιώθει ένας άντρας όταν βλέπει το σώμα του να αποσυντίθεται. Πρέπει όμως να επιτρέψεις σε άλλες πτυχές της ζωής να σε ικανοποιήσουν και να σταματήσεις να κοιτάς τον πεσμένο πισινό σου. Χθες το βράδυ, με είδε η γυναίκα μου γυμνό, με βούτηξε στο κρεβάτι για να κάνουμε σεξ και μου τραγουδούσε «μου αρέσει αυτό που βλέπω». Ακόμη κάνουμε καλό σεξ, παρόλο που το σώμα μου χρειάζεται ανύψωση και σίγουρα δεν αισθάνομαι το ίδιο όμορφος με παλιά.

Η μονόπλευρη ζωή
Εχω το ίδιο πάθος για την καριέρα μου και την κωμωδία όπως την πρώτη μέρα που δούλεψα. Σίγουρα όμως η ζωή δεν είναι μόνο δουλειά κι έκανα μεγάλο λάθος που άργησα να το καταλάβω. Σε όλη τη ζωή μου είχα όλα τα πράγματα δεδομένα, εκτός από την καριέρα μου και την αγάπη μου για τις τέχνες. Μεγάλο λάθος. Πρέπει να έχεις το ίδιο πάθος για όλες τις πτυχές της καθημερινότητας και της ζωής σου. Αυτό είναι το μυστικό για να ζήσεις πιο ισορροπημένα. Ο χρόνος περνάει γρήγορα. Ζήσε τη ζωή σου με πάθος κι ενθουσιασμό, ακόμα κι αν χρειαστεί μερικές φορές να προσποιηθείς. Πολλές φορές θα αντιμετωπίσεις κάποιες βαρετές καταστάσεις και συνθήκες. Κάνε υπομονή και θα περάσουν.

Η ευθύνη
Πολλές φορές όταν κάτι με ενοχλεί αναφέρομαι σε αυτό σαν «το πράγμα από την κόλαση». Είτε είναι κάτι στη δουλειά είτε είναι μια σχέση μου, το χαρακτηρίζω έτσι και το πετάω στην άκρη. Η πρόταση αυτή, όμως, μου έγινε έμμονη ιδέα και γύρισε μπούμερανγκ, με αποτέλεσμα να γίνω εγώ το θύμα από την κόλαση. Οταν βρισκόμουν σε δύσκολες καταστάσεις, κατηγορούσα όλους τους άλλους εκτός από μένα. Σε πολλές περιπτώσεις ένιωθα ωραία όταν στρεσαριζόμουν και ανησυχούσα για απλές καταστάσεις, που θα μπορούσα εύκολα να αποφύγω. Είχα πάθει εξάρτηση από το στρες. Είχα όμως κι εγώ τα όριά μου. Αρχισα και πάλι να απολαμβάνω τη ζωή όταν έπαιρνα μερίδιο ή ακόμα κι όλη την ευθύνη από τα λάθη μου. Αν νιώθεις ότι έχεις χάσει το δρόμο της ευτυχίας, πρέπει να καταλάβεις πού και γιατί έστριψες λάθος, ώστε να βρεις πάλι την πορεία σου.

Η υστεροφημία
Πάντα ανατριχιάζω όταν μαθαίνω από την τηλεόραση ότι κάποιος ηθοποιός με τις ταινίες του οποίου είχα μεγαλώσει και θαύμαζα πέθανε. Ακόμα πιο πολύ με τρομάζει όταν ο εκφωνητής αφιερώνει μόνο δυο κουβέντες για το θέμα. Στέκομαι αμήχανα μπροστά στην τηλεόραση και σκέφτομαι τη χαρά και το γέλιο που μου χάρισε μέσα από τις ταινίες του. Αυτό που θέλω λοιπόν να θυμούνται για μένα όταν τα τινάξω είναι η τιμιότητα, η ηθική και το πάθος για τη δουλειά μου, όσο κλισέ κι αν ακούγεται αυτό. Οι κληρονομιές που περνάνε από γενιά σε γενιά με τρόπους που δεν μπορείς να καταλάβεις ίσως είναι πιο σημαντικές από τα πλούτη και τα αγαθά. Σταμάτα λοιπόν να στρεσάρεσαι για τα πάντα και νιώσε ευτυχισμένος που δεν είσαι εγώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: