Κυριακή, 21 Ιουνίου 2009

ΝΟΗΤΙΚΗ ΧΑΛΑΡΩΣΗ

photo:flickr
cognitiveanalytic.gr

Στην σημερινή εποχή εκφράσεις του τύπου :'έχω συχνές ταχυκαρδίες' , 'έχασα τον ύπνο μου από το άγχος', 'με τρώει το άγχος', 'με πιάνει πονοκέφαλος από το άγχος'…κ.τ.λ. αποτελούν μια συνηθισμένη φρασεολογία σχετικά με τον άσπονδο 'φίλο' του ανθρώπου, το άγχος.

ΦΑΣΗ 2.ΝΟΗΤΙΚΗ ΧΑΛΑΡΩΣΗ

1.
Αφού έχετε χαλαρώσει λόγω σωματικής χαλάρωσης συνεχίζετε με το στάδιο της νοητικής χαλάρωσης.
2.
Παίρνετε 3 βαθιές αναπνοές και σιγά σιγά κλείνετε τα μάτια.. Μεταφέρεστε σε ένα τοπίο(συνήθως θάλασσα ή βουνό).Σε αυτήν την εικόνα είστε μόνος και τοποθετείτε τον εαυτό σας στο κέντρο της εικόνας.
3.
Βλέπετε τον εαυτό σας να κινείται αργά και σταθερά. Το πρόσωπο σας στην εικόνα είναι χαμογελαστό σε όλη την άσκηση. Προσπαθείτε να συμμετάσχετε με όλες σας τις αισθήσεις (ακοή, όσφρηση, όραση, γεύση, αφή).Στην συνέχεια κάνετε πιο έντονα τα ερεθίσματα των αισθήσεων σας .
4.
Στο στάδιο 3 παραμένετε όση ώρα χρειαστεί ώστε να νιώσετε πραγματικά μέρος της εικόνας. Στη συνέχεια οραματίζεστε τα πιο ενοχλητικά συναισθήματα που βιώνετε εκείνη τη στιγμή(ή σε όλη τη βδομάδα).Κάθε συναίσθημα παίρνει τη μορφή χρωματισμένου ποταμιού που βγαίνει από μέσα σας και προεκτείνεται εκτός εαυτού σας. Έπειτα το ηρεμείτε το ποτάμι και το εισάγετε βίαια σε μικρό γυάλινο διάφανο μπαλάκι. Το μπαλάκι το βάζετε σε μεγάλο γυάλινο παγάκι που βρίσκεται μπροστά στα μάτια σας. Για κάθε συναίσθημα διαλέγετε διαφορετικό χρώμα. Όταν όλα τα μπαλάκια μπουν μέσα στο παγάκι παραμένουν ακίνητα
5.
Φαντάζεστε τον εαυτό σας να μεγαλώνει και να μιλάει δυνατά στο παγάκι. Το παγάκι λιώνει μικραίνει και απομακρύνεται από σας γιατί σας φοβάται. Συνεχίζετε τη διαδικασία μέχρι να λιώσει το παγάκι.
6.
Επιστρέφετε στη αρχική εικόνα και βλέπετε τον εαυτό σας χαρούμενο, ήρεμο και άνετο. Ανοίγετε τα μάτια σιγά σιγά .Για πέντε περίπου δευτερόλεπτα θα ζαλίζεστε είναι φυσιολογικό.

Συγχαρητήρια χαλαρώσατε!

Δεν υπάρχουν σχόλια: